۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
نساجي را به‌خاطر هواداران و كادرفني‌اش انتخاب كردم؛

آبشك : يك مديرعامل مسير فوتبال من را تغيير داد! او نگذاشت من به پرسپوليس يا استقلال بروم

صعود نساجي قائمشهر به ليگ برتر باعث شد يك تيم پرهوادار به سطح اول فوتبال اضافه شود.
کد خبر: ۷۹۵۴۹

به گزارش"دی اسپورت"، صعود نساجي قائمشهر به ليگ برتر باعث شد يك تيم پرهوادار به سطح اول فوتبال اضافه شود. قطعا در فصل آينده هر تيمي به مازندران برود مقابل اين تيم با مشكل مواجه خواهد شد. تيمي كه زودتر از ساير تيم‌ها وارد بازار نقل و انتقالات شده و خريدهاي موردنظرش را انجام مي‌دهد. اولين خريد نساجي محمد آبشك هافبك فصل گذشته بادران است كه گفت‌وگوي او را در زیر مي‌خوانيد.

 

چطور شد سر از نساجي در آوردي؟

 

من از چند تيم ديگر هم پيشنهاد داشتم ولي شرايط نساجي از هر لحاظ بهتر بود و ترجيح دادم به تيمي بروم كه هم هوادار داشته باشد و هم كادرفني خوب.

 

قبول داري اگر داماش سقوط نمي‌كرد و الان در ليگ برتر حضور داشت، الان بازيكنان گيلاني اين همه پخش و پلا نمي‌شدند؟


اتفاقا مي‌خواستم در اين مورد صحبت كنم. خيلي وقت بود كه منتظر اين بودم كه يك‌سري حرف‌هايم را شفاف بزنم و عده‌اي از هواداران رشتي كه از جدايي‌ام از داماش ناراحت هستند و از من انتقاد مي‌كنند بدانند رفتنم از اين تيم دست خودم نبود و باعث و باني‌اش امير عابديني مديرعامل تيم شد. او هم داماش را نابود كرد و هم مسير راه فوتبال من را تغيير داد. اگر خاطرتان باشد آن فصل تيم ما ششم جدول بود و او به‌خاطر اينكه از فروش ما پول خوبي بگيرد به‌راحتي چند بازيكن از جمله خود من، كبه، چاووشي، آلوز و يكي، دو نفر ديگر را يا به تيم‌هاي ديگر فروخت يا كنار گذاشت تا هزينه‌ها را پايين بياورد و يك چيزي هم گير خودش بيايد. من همان سال هم از استقلال پيشنهاد داشتم و هم از پرسپوليس ولي يك كاري كرد كه به مس كرمان بروم. مسي كه 9 امتياز داشت و كانديد‌اي سقوط بود. شرايط به‌گونه‌اي پيش رفت كه هم داماش نيم‌فصل دوم هفت امتياز گرفت و سقوط كرد و مس هم همين اتفاق برايش افتاد. اين وسط چه كسي سود كرد؟ آقاي عابديني كه پول بازيكنان را نداد و تيم را هم سقوط داد تا به منافع خودش برسد.

 

چرا راه خودت را نرفتي و خودت تصميم نگرفتي؟

 

دست خودم نبود و راستش را بخواهيد من جوان بودم و اين آقا! مشاور من بود و خوب مشاوره نمي‌داد. او فكر خودش بود و منافع خودش را مي‌خواست. مدت‌هاست كه هواداران داماش از من ناراحت و دلخورند كه چرا داماش را رها كردم و رفتم تا تيم سقوط كند. ولي نمي‌دانند جدايي‌ام دست خودم نبود و مديرعامل باشگاه باعث شد جدا شوم. بعد از آن رفتنم به راه‌آهن و البته ملوان هم شرايط فوتبالي بود و به‌خاطر استانم ملوان را انتخاب كردم. من همه تيم‌هاي گيلاني را دوست دارم و براي همه آنها بازي كرده‌ام. بحث داماش و ملوان ندارد و يك فوتباليست گيلاني بايد به تيم‌هاي گيلاني خدمت كند، الان ببينيد چند بازيكن سابق ملوان در سپيدرود بازي مي‌كنند. آيا بايد از آنها ايراد گرفت؟ طبيعت فوتبال همين است و گاهي وقت‌ها همه‌چيز دست خودت نيست كه بخواهي انتخاب كني. من از يك مديرعامل فيلم گرفتم كه مي‌گفت من يك كاري مي‌كنم اين تيم سقوط كند تا ديگر به من توهين نكنند. وقتي يك مديرعامل چنين فكري دارد آيا بازيكن مي‌تواند انتخاب درستي داشته باشد؟!

 

خيلي‌ها فكر مي‌كردند محمد آبشك به راحتي فيكس تيم‌‌ملي مي‌شود ولي يك‌سري انتخاب‌هاي (به قول خودت اجباري) مسير فوتبالت را تغيير داد.

 

گفتم كه دست خودم نبود و امير عابديني كلا مسير فوتبال من را تغيير داد و كاري كرد كه به جاي رفتن به استقلال يا پرسپوليس سر از مس كرمان و راه‌آهن در بياورم. خدا را شكر در دو سال اخير هم در ملوان و هم در بادران طوري بازي كردم كه دوباره احيا شوم. الان هم كه نساجي را انتخاب كرده‌ام هم به خاطر هواداران تيم و هم به خاطر كادرفني خوبش است چون آقاي نكونام بازيكن بزرگي بوده و پست من هم با او يكي است و مي‌تواند به عنوان سرمربي كمكم كند تا بهتر از اين شوم.

 

حضور نساجي ليگ را هم جذاب‌تر خواهد كرد؟

 

نساجي تيم بزرگي است و به‌خاطر قدمتش و البته طرفدارانش مي‌تواند ليگ را جذاب‌تر كند. حضور سرمربي‌اي مثل نكونام و مديرعاملي مثل آقاي منيعي‌فر مي‌تواند يك تيم قدرتمند را راهي مسابقات كند.

 

نساجي هم مثل ملوان و داماش تيم مردمي است؟

 

هم تيم مردمي است و هم هواداران پرشوري دارد من خودم از حضور يك تيم شمالي ديگر در ليگ برتر خوشحال هستم و دوست دارم ملوان و داماش هم صاحب سهميه شوند تا سهميه تيم‌هاي شمالي به چهار تيم افزايش پيدا كند.


از چه روزي تمرينات را آغاز مي‌كنيد؟


هنوز به طور دقيق مشخص نيست ولي فكر كنم اواخر خرداد باشد.

 

از لحاظ مالي راضي بودي؟

 

من به‌خاطر پول به اين تيم نرفتم و به‌خاطر كادرفني و هواداران نساجي را انتخاب كردم.  اميدوارم كه طوري بازي كنم تا هم هواداران راضي شوند و هم كادرفني. اين تيم فصل بعد حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت.

 

 منبع : روزنامه گل